PEDRAFORCA 2.497 m (Berguedà)

Pollegó superior del Pedraforca per la canal del Verdet

Deixem el cotxe a l'aparcament del Mirador de Gresolet (1.530 m), cal arribar d'hora doncs de seguida s'omple de gent, cal prendre el corriol costerut que ens mena al refugi Lluís Estasen (1.640 m). Planegem per darrera del refugi i veiem sota nostre la pista que hem deixat i que va cap El Collell. Travessem la canal de Riambau i girem a l'esquerra, cap a la propera balma de les Orenetes que és l'inici de la forta pujada de la canal del Verdet. Ens ho prenem amb calma i seguim les zigua-zagues del corriol. Poc a poc anem ascendint, sempre tenim a la nostre esquerra la vertiginosa vessant nord del Pedraforca, per on hi pugen els escaladors. Una mica més d'esforç i arribem a la collada del Verdet (2.300 m). Aquí fem un petit esmorzar i mirem per on hem de pujar. Hi ha marques de pintura per la canal de roca, fem servir les mans, és molt divertit encara que cal anar amatent a no fer caure pedres avall, hi puja molta gent. Arribem a un petit coll i ara per l'aresta NW arribem al cim del Pollegó Superior del Pedraforca a 2.497 metres.

Per baixar cal seguir una canal cap a l'Enforcadura, una baixada i de seguida hi som, aquest és un indret força bonic a on domina la pedra. A la dreta hi ha la paret del Pollegó Inferior. Ara cal seguir les traces per la tartera i anar baixant. Compte! hi ha llocs que és pot produir una relliscada, s'ha d'anar poc a poc. En entrar al bosc trobem un camí horitzontal, amb marques que cap a l'esquerra ens menarà un altre cop al refugi. En total hi hem estat unes cinc hores.

Pollegó superior del Pedraforca des de Gòsol

Gòsol (1.432 m), prenem la pista i després camí vers el coll de Font Terrers, seguim ara per corriol cap a la collada del Teuler, el proper coll de Set Fonts i planegem fins el coll del Verdet. Fins aquí hem trigat unes dues hores i dos quarts. Ara només cal seguir l'itinerari anterior.