Les Agudes i el Turó de l'Home (Montseny)

Per emprendre aquesta excursió circular, cal deixar el cotxe al Pla de l’Espinal (1.227 m), collada important que tanca la vall de Santa Fe, hi trobem l’edifici anomenat el Convent i la pista, que pel coll de Té ens duria a Arbúcies.

Prenem la carretera en direcció a Sant Marçal, i en uns 25 metres i a l’esquerra prenem una pista per un breu tram i tot seguit, a la dreta, un corriol que s’enfila per l’interior de la fageda. Cal seguir les marques de pintura de color vermell, el corriol va ascendint fent ziga-zagues pel vessant, deixem enrera trams plens de falgueres i grans grèvols, uns cops el corriol és estret i altres son restes de pistes, més amunt arribem a la Roca Pigotera (1.380 m) i veiem davant nostre el Turó de l’Home, una mica més amunt i arribem a la Font del Briançó (1.490 m). Arranjada de no fa gaire i amb un aigua molt fresca i bona. Aquesta font és l’origen de la riera de Breda.

En sortir de la font deixem a l’esquerra la pista que és l’antic camí per anar al Turó de l’Home i prenem el corriol que s’enfila pel marge. Anem fent una diagonal vers les Agudes. Passem per l’Era del Briançó amb un gran panorama de la capçalera de la vall de Santa Fe.

Deixem una pista que se’n va avall i per un dreturer corriol arribem al Coll de les Agudes (1.648 m), a on trobem el camí que mena al Turó de l’Home. Seguim amunt per les roques i arribem al cim de les Agudes (1.703 m). No cal dir que el panorama és extens, només que el dia que vàrem pujar hi havia boira i no en vàrem gaudir. Hi ha una nova creu força gran, un rellotge de sol però ha desaparegut el llibre registre que hi havia en el cim.

Tornem a baixar al Coll de les Agudes i anem ara en direcció al proper Puig Sacarbassa i el coll del mateix nom. El corriol primer transcorre pel vessant de la vall de Sant Marçal, molt rocallós, i després per l’altre vessant. Trobem la carretera en el Coll Sesbasses i emprenem la pujada fins arribar al cim del Turó de l’Home (1.707 m). Aprofitem l’observatori meteorològic per fer un cafè i emprenem la tornada seguint el camí amb senyals, que per sota el Puig Sesolles i per l’Aveteda ens porta a la font de Passavets i a la carretera de Santa Fe. Només cal remuntar un 500 metres per la carretera i tornem al Pla de l’Espinal.

Excursió realitzada el 09-09-2001, Josep Mª Vera, Ramon Borràs i Sergi Fornasari